Три версии за влаковия инцидент край Ветово
Цяла нощ ще източват горивото от три от дерайлиралите цистерни
Започна източването на горивото от дерайлиралите цистерни на товарния влак между гарите Ветово и Сеново. Първата цистерна e почти прехвърлена.
Екипите на компанията „Железопътна инфраструктура“ и на Пожарна безопасност ще работят и през нощта. Продължава и разследването на причините, довели до инцидента. Работи се по три основни версии, информира БНТ.
Цистерните, които са били върху релсите, са изтеглени на безопасно разстояние, обясниха от пожарната. Започна и прехвърлянето на горивото от две от тези, за които има риск от изтичане на горивото.
„Останали са само 4 цистерни, които трябва да обезопасим. Надявам се до края на деня да приключим с едната цистерна, с източването на горивото от цистерната. Другата цистерна предстои да бъде източена, но тя е по-обезопасена„, заяви Веселин Марков, главен инспектор в РД „Пожарна безопасност“ – Русе.
Сериозен риск има при три от цистерните, които са залепени една в друга и при разделянето им може да се получи искра.
„Дейностите, които ще извършим, ще бъдат обезопасяването им чрез изтегляне на горивото, след което вътре в тези цистерни ще бъде вкарано пенообразно вещество, пяна, с цел още повече да ги обезопасим. Чак тогава ще пристъпим към разделянето„, обясни комисар Валентин Красналиев, директор на Регионална дирекция „Пожарна безопасност“ – Русе.
„Всичко е организирано тази нощ да се работи, докато не се източат трите цистерни, които са най-рискови„, допълни Борислав Аврамов, главен ревизор в НКЖИ.
Изясняването на причините за инцидента продължава.
Заместник-председателят на Националния борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и жп транспорт Бойчо Скробански каза, че се работи по три версии. Най-малко вероятна е превишаване на скоростта от 25 км/ч.
„Скорост превишена няма, не мисля, че има. След като са били извършвани частични ремонти трябва да се установи инфраструктурата в какво състояние е и на второ място-подвижният състав, техническото състояние на вагоните, на вагона, който е дерайлирал„, отбеляза д-р инж. Бойчо Скробански.
Не е ясно кога ще бъде възстановен повреденият железопътен участък.
За пътниците по направлението Русе-Каспичан е предвиден обходен маршрут.
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!