BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Съдът не уважи исканията на защитата на подсъдимите машинисти от Русе

Съдебният състав на Шуменския окръжен съд по делото за железопътното произшествие в Хитрино, с председател съдия Румяна Райкова, не уважи нови три искания на адвокатите на подсъдимите по делото машинистиДимитър Михнев и Радослав Петков, и двамата от Русе.

Те са управлявали дерайлиралата в ранната сутрин на 10 декември 2016 г. в района на гара „Хитрино“ влакова композиция, превозваща пропилен и пропан-бутан.

Пред репортер на БТА Ивайло Йорданов – адвокат на един от обвиняемите, обобщи кои са направените трите нови исканията на защитата и мотивите за това.

„Първото искане бе да бъде призован и разпитан в качеството му на свидетел председателят на комисията по разследване на тежките железопътни произшествия, второто – за справка за ремонта на стрелка номер пет“ на железния път към гара „Хитрино, както и нова експертиза, изготвена от вещи лица – химик и специалист по високо напрежение“.

Според Йорданов още не е изяснена причината за взрива, респективно кое е запалило искрата, която е довела до избухването. Не е изяснено и дали причината за дерайлирането на влаковата композиция е високата скорост или лошото състояние на инфраструктурата.

„Днес вещото лице Мая Йорданова, без да й е задаван такъв въпрос, без да е специалист в тази насока, си позволи да прави заключения, които не фигурираха в постановлението за възлагане на експертизата“, каза Йорданов.

На въпрос, свързан с това с какво отправените нови искания от адвокатите на обвиняемите биха подпомогнали изясняването на делото от фактическа страна, Йорданов каза, че „фактът на възникването на взрива е важен, както и причината за дерайлирането, а тя също не бе изяснена, въпреки многобройните събрани доказателства“.

Както БТА съобщи съдебното заседание по делото в Шуменския окръжен съд днес започна с представяне на допълнителна специализирана комплексна съдебно- техническа експертиза, изготвена от вещите лица Коста Костов и проф. Мая Йорданова. При представяне на експертизата, в съдебната зала Йорданова каза, че причина за железопътното произшествие е високата скорост, с която се е движела влаковата композиция. При стрелка с номер едно на железния път тя е преминала с 81 км/час, а при стрелка с номер пет – със 78 км/час, като максималната допустима скорост в гаровите коловози е 40 км/час. Според нея причината за инцидента в района на гара „Хитрино“ не е в железния път въпреки, че не е бил в добро състояние.

„Задачата й обаче бе да определи безопасната скорост за преминаване през стрелката и тя е написала, че не може да я определи“, каза Димитър Стефанов – адвокат на един от подсъдимите машинисти.

В съдебната зала адвокатът Николай Димитров отбеляза, че неговата кантора представлява интересът на всички засегнати от инцидента в Хитрино. Това са и всички пострадали и роднини на загинали при инцидента, уточни той. Димитров каза още, че последните три експертизи по делото, както и днешната, по искания на защитата на подсъдимите, са изключително фрагментарно построени, с въпроси, с които се опитват чрез фрагментарни отговори да се разколебае обвинението на прокуратурата.

„Пак казвам – единствената причина за инцидента е скоростта. Очакваме съдията днес да се произнесе кога ще бъде последното съдебно заседание в Шуменския окръжен съд и се надяваме това да е резервната дата по делото – 16 януари. Нашите очаквания са за осъдителна присъда, в максимален размер“, допълни Димитров.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!