BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Спешното отделение не е толкова „СПЕШНО“

Спешното отделение се оказва, че не толкова „спешно“ и хората са принудени да чакат с часове.

Валентин Русев се свърза с редакцията на Dunavmost, за да ни разкаже своите неволи в болницата в Русе.

Г-н Русев е меко казано разочарован от начина на работа в така нареченото „Спешно отделение“ и иска да даде гласност на това, което му се е случило.

Представяме ви историята на Валентин Русев:

Здравейте приятели, дано тази случка стигне до г-н министъра на Здравеопазването, дай боже и до министър председателя на РБ.

Искам да разкажа за една история с участието на ЦСМП (Център за спешна медицинска помощ) – Русе.

Участват потърпевша, придружител, екип на ЦСМП – Русе и Спешно отделениеРусе.

На 6 февруари към 18:30 часа потърпевшата, по незнайни пътища господни, си заклещва един пръст от лявата ръка в багажника на автомобил. Придружителят пристига на мястои прави неуспешни опити да отвори злополучния багажник, след което пристига екип на Спешна помощ и екип на Пожарна безопасност. Благодарение на професионализма на екипа на пожарникарите, злополучният пръст на потърпевшата е освободен, след което е откарана от автомобил на Спешна помощ в Спешно отделение в Русе. Придружителят също пристига в Спешното.

Медицинско лице от ЦСМП (лекар, може би фелдшер) представя потърпевшата в Ортопедично отделение(така пише на вратата). Медицинското лице от ЦСМП обяснява на придружителя, че в момента се извършва смяна на… екипите. Трябва да изчакаме. Добре, чакаме…(намираме се в спешното отделение!).

Придружителят влиза в приемното помещение на Ортопедичното отделение на Спешното отделение на болницата в Русе. В приемното помещение, служителка, облечена с черна блуза и черен панталон, без никакви определящи елементи по себе си, работи с клавиатурата на компютър. След около 10 минути (вече са минали 35 минути от инцидента), приемащата задава питане на потърпевшата за ЕГН. Записва с химикал в дневник и започва да го въвежда в системата. След няколко неуспешни опита, обяснява, че сега идва на работа и трябва да смени паролата, но компютъра нещо забива и трябва време. Вече са минали 40 минути от пристигане в СПЕШНОТО ОТДЕЛЕНИЕ. 

При въпрос на придружителя, дали това е СПЕШНОТО ОТДЕЛЕНИЕ, служителката с черните дрехи отговори: „Да, и ако искате да знаете, на запад се чака с дни и си записваш час!“

Системата най-накрая прие паролата, компютърът заработи и потърпевшата получи талон за рентгенова снимка. Браво! Снимката отне още 5 минути. Браво! Потърпевшата се връща в чакалнята на СПЕШНОТО ОТДЕЛЕНИЕ и чака да я извикат. Минава 1 час от инцидента. Служителката с черните дрехи обяснява, че дежурният лекат в момента е на визитация и когато приключи ще приеме потърпевшата.

Минава около час и половина от инцидента. След дълго чакане в чакалнята, вратата се отваря и служителката в черно извиква потърпевшата, за да и обясни, че няма счупване и я праща да си ходи вкъщи, да си ОБРАБОТИ сама травмираното място с риванол. 

Потърпевшата моли служителката с черните дрехи поне тази вечер травмата да бъде обработена тук. Служителката в черно беше благосклонна: „Добре, влезте!“.

И така приятели, след около час и четиридесет минути, потърпевшата беше изпратена поживо-поздраво от СПЕШНОТО ОТДЕЛЕНИЕ на болницата в Русе.

Егати СПЕШНАТА ПОМОЩ би казал… Благодаря ви!

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!