BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Ремонтират булевард „Трети март“ със 7,4 милиона лева

Община Русе е възложила инженерингова поръчка за реконструкция, рехабилитация и модернизация на булевард „Трети март“ и моста при пътен възел „Сарая“, осъществяващ директна връзка с коридор 9 от TEN-T мрежата.

Договорът с изпълнителя ДЗЗД „Градска среда Русе“ е на стойност 7,4 млн. лв. с ДДС. Подписан е от доскорошния кмет на общината Пламен Стоилов след втория тур на изборите – на 5 ноември. Новият кмет на Русе Пенчо Милков е встъпил в длъжност на 11-ти. Двама са били кандидатите да я реализират – фирмата „Автомагистрали – Черно море“ АД – класирана на второ място, и консорциум „Градска среда Русе“ с участници: „ПСТ Груп“ (съдружник с 51% участие в него), „Пътинженеринг – М“ (с 37%) и „ПСТ София“ (с 12%).Подизпълнител на консорциума ще е фирмата „Виа План“ ЕООД – София, чийто ангажимент е да изготви техническия инвестиционен проект.

Финансирането е осигурено от програмата за трансгранично сътрудничество България – Румъния по проект „Инвестиране в пътната безопасност и подобряване свързаността на Община Русе и Окръг Гюргево с транспортна мрежа TEN-T“. Булевардът „3-ти март“ е основна входно-изходна артерия на града, обслужва и западната промишлена зона. Той е с дължина около 2200 м. Според обявлението се използва основно от тежкотоварни МПС. По него преминава и тролейбусен градски транспорт.

Мостът при пътен възел “Сарая” е връзката на централната градска част със западната промишлена зона на града и с републиканския път I-5 Русе – Велико Търново, част от коридор 9 на TEN-T мрежата.През него преминават трасета също на градския тролейбусен и автобусен транспорт. Конструиран е на 11 отвора, съставен от две отделни рамкови конструкции, дълъг – около 295 метра, широк – 14 метра.

Поради опасност от изпадане на подвижните лагери, през 2004 год. под окачената греда от централния му отвор е изградено стоманено подпорно скеле на бетонови фундаменти. По-късно е извършено аварийно укрепване. В момента обаче мостът е компрометиран в голяма степен. Той е с частично разрушени устои, разрушени крайни напречни греди, компрометирани герберови елементи, компрометирана хидроизолация на пътното платно и др. проблеми.

Целта на проекта, за който в началото на месеца е сключен договор, е да се подобрят транспортните връзки на централната градска част със западната промишлена зона, а от там и с част от коридор 9 на TEN-T мрежата, а мостовото съоръжение да се въведе в нормална експлоатация. След ремонта трябва да се премахне скелето от централния отвор, за да може да се използва и пътната връзка под него.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!