BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Галин Григоров се похвали със стратегия за развитие на туризма до 2030-а година

Визията била Русе да се утвърди като водеща туристическа дестинация по поречието на Долен Дунав

„Развитието на целогодишен туризъм е напълно възможна и реална задача“. Това заяви в Русе председателя на Националното сдружение на малкия и среден бизнес в туризма Веселин Банковски, който се срещна с областните управители на Русе и Търговище Галин Григоров и Митко Стайков. Тримата обсъдиха необходимостта от създаването на регионални продукти, които да са пряко свързани с възможностите на населените места от съответната област. Идеята е по този начин да се изгради бранд на региона, но паралелно да се работи и върху диверсификацията и така да се привлекат различни целеви групи.

Веселин Банковски сподели още, че в Русе особено успешно би било развитието на етно и младежки туризъм. Според него региона притежава такъв потенциал. Паралелно може да се работи и за насърчаване на кулинарния туризъм. За целта обаче е необходима стандартизация в определена степен, както и да се обмислят варианти за изготвянето на дунавско меню, което да представя уникални за региона рецепти на гастрономите. Специално внимание беше отделено и на възможността за подготовка на национален културно-туристически календар, в чийто обхват ще попаднат две основни групи. Става дума за неорганизираните туристи, които според Банковски са около 2 милиона годишно, както и за корпоративните клиенти, за които пък полезно ще бъде провеждането на обучения, семинари, конференции и тиймбилдинги. Възможно е дори да се организират и турове на различни обекти от съседни области.

От своя страна областният управител Галин Григоров изтъкна, че Областна администрация Русе е сред малкото институции в страната, които са съумели със собствени усилия да създадат стратегия за развитие на туризма до 2030-а година.

Визията е областта да се утвърди като водеща туристическа дестинация по поречието на Долен Дунав, а в мисията е заложено облагородяване на средата за устойчиво развитие на туристическия потенциал на дестинацията и създаване на богата палитра от качествени туристически продукти чрез разгръщане на културното наследство, местния фолклор и традиции, природните дадености и други видове алтернативни преживявания, внедрявайки ИКТ способи за по-добър маркетинг въз основата на установено партньорство между широк кръг заинтересовани страни в сектора. Пълният текст на документа може да бъде прочетен на уеб сайта на администрацията.

Темата е особена актуална в момента, защото туризмът е сред най-засегнатите сфери от COVID-кризата в страната. Статистиката сочи, че през месец октомври почти 60% от управителите на местата за настаняване в страната са отчели спад в приходите си. По отношение на бъдещата си активност в краткосрочен план през октомври 49.5% от ръководителите смятат да продължат с настоящата си дейност макар и с намален обем, 29.7% от тях смятат да продължат да работят, а 16.8% предвиждат временно да преустановят дейността си. Други 3.1% прогнозират да я прекратят.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!