BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Екомузеят светна в розово

Русе се включи в Националния розов ден за борба с рака на гърдата.

Екомузеят в Русе светна в розово в подкрепа на ранната диагностика и информираността относно женското здраве.

На 8 октомври 2019 г. се проведе втория Национален розов ден за борба с рака на гърдата, в който Община Русе взе безвъзмездно участие като партньор. Кампанията е насочена към повишаване на информираността относно проблема и насърчаване на ранната превенция.

Точно в 20:01 часа парк Еко музеят в град Русе светна в символична розова светлина, която и през тази година има за цел да припомни водещата важност на ранната превенция и да припомни, че открит навреме, ракът е лечим. Защото никоя жена не трябва да остава на тъмно относно здравето на гърдите си. Националния розов ден бе подкрепен и от опитните медици от Комплексния онкологичен център в Русе, които облякоха розово в подкрепа на своите пациенти, показвайки им чрез този символичен жест, че не са сами в тежката битка и припомняйки още веднъж водещата важност на ранната превенция.

Заедно с русенци, в националния розов ден участие взеха общини Пловдив, Ямбол, Ловеч, Търговище, Шумен и Сухиндол. Корпоративните партньори на кампанията, които се включиха в Националния розов ден бяха Bulgaria Mall, Vertigo Business Tower, Southpark Business Building, EM Building, хотел Хилтън. В розово светна и сградата на Национална компания Железопътна инфраструктура (НК ЖИ) в София. Sofia Hotel Balkan подкрепи каузата като преобрази в розово фоайето на хотела и униформите на своите усмихнати служители. С Националния розов ден Avon постави начало на Световния месец за борба с рака на гърдата, за който информационни материали и статистики ще бъдат разпространявани и популяризирани през целия октомври.

Кампанията подкрепиха и екипът на Bulgaria ON AIR, където Даниела Владимирова – водещ на Новините ON AIR, Петя Кертикова, водещ на Новините ON AIR и автор на рубриката “Завърналите се”, водещите на “България сутрин” Гергана Венкова и Златимир Йочев заедно с водещата на Времето ON AIR Владимира Илиева носиха розови шалчета или облекло в ефир в знак на подкрепа към Мисията на Avon да повиши вниманието на обществото относно важността на ранната превенция и здравето на гърдите.

Шокираща статистика, която показва, че над 50 000 българки са диагностицирани с рак на гърдата, а случаите се повишават със средно 3800 всяка година. Въпреки високия процент, много жени все още отлагат прегледа при мамолог, използвайки фалшивата утеха: „Каква е шансът да се случи на мен?“

В България вече 17 години каузата усилено работи в посока повишаване на информираността за проблема и важността на ранната превенция. Кампанията вече 3 години си партнира успешно със своя партньор в България   – Фондация „Една от 8“, благодарение на които успява да разшири своя обхват и да окаже подкрепа на диагностицираните жени. Дарените от Avon средства осигуряват безплатна психологическа, юридическа, информационна и практическа подкрепа, която Фондация „Една от 8“ предоставя директно на засегнатите жени, техните близки и семейства.

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!